Tjurgubbe!


Så nu har jag kommit hem eller ja jag har kommit in, för hem det kom jag för ett tag sen. Jag har städat bilen!

Jajjemänn ni läste rätt. Igår så tvättade jag den på utsidan och idag så städade jag den invändigt.
Det går ju så snabbt när det är en sån liten bil. Det är ju ett stort plus!

Precis när jag hade städat klart och höll på att packa ihop damsugaren och allt sånt så kommer det fram en medelåldrig man som undrade vad jag höll på med så jag sa att jag hade städat bilen och då sa att dt går man inte göra där. Jag undrade varför, då sa att han jag blockerade så inga andra bilar kunde köra fram. (Detta var alltså precis utanför min lägenhet på gräsmattan!) Jag sa att jag inte blockerar alls, jag stod ju inte ens nära porten men det var förbjudet menade han. Jag försökte få honom att förstå att jag inte blockerade men hans svenska var inte bra så jag gav upp. Han säger aldrig till Rickard när han står där och städar sin. Är det könsdiskriminering eller rädsla? ; )


Men fin blev den i alla fall


Som ni ser så blockerar jag ingenting.

Hade han haft en bättre ursäkt hade jag kunnat ta det men när det var ursäkten så hade jag bara lust att köra över honom och säga att han blockerade mig!

Anyway...
Jag har varit och tankat och handlar också. Körde på reservtanken så det var dags. Det kostar mig ca 590 kr att fylla tanken och den håller nästan en månad fastän jag kör nån mil varje dag. Det tycker jag är helt acceptabelt.
Sen var jag hade handlade lite småtjaffs.


Lunchen men mamma var mysig. Det är kul att ändra i vardagen ibland. blev dock lite stressigt i början för mamma var lite stressig, det hade varit strul på jobbet. Men det försvann så fort vi märkte att vi hade gott om tid.

Så denna helg blev inte som jag tänkt mig men det blev väldigt lyckad och jag fick massor gjort.


Nu sitter jag på balkongen och sippar på ett glas vitt och bara njuter av min sista lediga dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!