Nattens funderingar

Tycker att det är väldigt roligt att jag har fått så pass många läsare. Jag undrar vilka alla är. Det kan ju inte bara vara nära vänner, så många känner jag inte. haha


Ikväll har jag tittat på en dokumentär om Incest och det ställer många frågor. Just denna handlade om personer som hade blivit bortadopterade och sedan fått kontakt med sin mamma/pappa eller bror/syster och känt en sån kärlek och saknad av dom att dom skapade en sexuell relation med varandra. Dom kände att dom var soul mates.
Det var en kvinna som inte hade träffat sin pappa sen hon var 1 år och sedan fått kontakt igen när hon var 32 år, genast så kände hon en sådan koppling till honom och en kärlek som hon aldrig känt tidigare, nu bor dom ihop med hennes två barn sedan ett tidigare förhållande och deras gemensamma dotter. Dom skulle egentligen ha två gemensamma men det första dog av ett medfött hjärtfel vid födseln.


Här är Sambo/pappa/morfar, Sambo/dotter/mamma/syster och Dotter/barnbarn/syster.

Det är inte direkt okänt att barn som föds via incest får genetiska fel, antingen i psykiskt eller fysiskt.

Det var en kvinna som hade skapat en hemsida och ett forum om detta och som ett stöd och guidening för dom med sådana känslor. MEN hon tycker dock inte att det är fel och att dom behöver hjälp av en psykolog. Hon hade känslor för sin nyfunna son.


Hur kan man tycka att detta är OK bara för att det är två vuxna människor? Dom mår ju uppenbarligen inte bra, det är inte friskt att känna sexuella känslor för en släkting. Jag tycker till och med att det borde vara olagligt att få gifta sig med sin kusin. Det är på tok för nära. Alla släktingar som man har ett namn för borde man inte få vara tillsammans med, Kusin, tremänningar, halv kusiner... Det är inte OK!

Hur kommer barnet som blivit fött av en incest må? Hur kommer den att leva sitt liv, hur kommer den att se världen?



Vet inte om det är jag som är för trångsynt men jag tror att majoriteten av befolkningen på denna jord känner samma sak. Inte en växter mår bra att befruktas för nära sin släkt. Det är alltså ingenting som bara människan har kommit på.



Ja nu har jag fått skriva av mig lite... God natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!