"God morgon"

Jag klev upp för några timmar sen och tittade ut genom fönstret och såg att det var grått och trist men sen kollar jag hur många grader det var och det är 19 grader varmt! Sommaren är här! Det är varmt fasten inte solen lyser!

Hur har ni det uppe i  övik?

Ja nu är det påsk och jag jobbar i morgon och på söndag. Men en sak som förvirrar mig är att jag för första gången i hela mitt liv inte är bjuden hem till farmor i år! Vad är det för stil? Hon kanske inte ska ha någonting i år?
Men eftersom R är ledig ikväll också så ska jag laga någon god middag här istället.
Blir nog inte så påskigt men det blir mysigt ändå.

Påsk är en konstig högtidsdag. Det känns lite som om man firar hönan och ägget. Varför är det så viktigt på påsk.
Om någon vet det så kan ni väl höra av er till mig. När började man "hylla" hönan och ägget och varför?




Men hur det än ligger till så hoppas jag att ni alla har en underbar påsk.



Kommentarer
Gunilla skrev 2011-04-22 @ 15:27:09

Före påsk skulle man fasta. Jesus gjorde väl det.. Men det bryr sig inte hönsen om utan de värper på som vanligt. Det betyder att man har en massa ägg på lager när man får äta igen och det är ju praktiskt att klämma i sig dom då. Man kan nacka en höna när man ändå är igång och vips har man ett påskbord! Påskpuss på dig!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!