Raggarträff på sveavägen

Idag så for jag till jobbet i väldigt god tid. Inte av någon speciell anledning alls. MEN oj vilken tur att jag gjorde det.
Det har inte bara varit Prideparad utan det är även en raggarträff inne i stan, så hela innerstan är full av både vackra och väldigt fula bilar. Hela Sveavägen var/är full av dom, alla trafiklysen är avstängda och polisen guidar runt bilarna. Från tunneln, genom Sveavägen, fram till jobbet tog det 30 min, det brukar i vanliga fall ta typ 1-2 min. HELT SJUKT!
Så jag ringde till jobbet och berättade vart jag var och att jag förmodligen skulle bli ganska sen med tanke på att det inte kommer finnas parkeringsplats då alla bara ställer sig lite vart som helst.
Men då jag rundar hörnet vid Coop så ser jag en plats som bara står helt tom och det är lagligt att stå där. Det är nästan så man hör ett "halleluja" och en fint sken från platsen och ett tryck på marken där det står "Reserverad till Maalin". Det måste ju ha varit en bil som precis hade lämnat.


Så jag blev typ bara 3 min sen till jobbet, men då hade jag också varit på väg i ca 57 min också. Det brukar ta typ en kvart. hahaha



(en gammal bild)



Nu har jag rast så jag ska ut och titta på dom. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!