God morgon

Vad gör jag uppe nu? Jag vet inte, men jag har varit vaken i 2 timmar redan :D

Sitter i soffan och dricker ett glas apelsinjuice och njuter av tystnaden, julgranen och snön på andra sidan fönstret. Så mysigt. Men så är dock bara mysigt när man sitter inomhus, det är bara skit när man väl ska gå ut och möta det. Som igår, jag skulle åka och hämta Staffan för vi skulle ut på julklapps jakt och när jag kommer till bilen så har den blivit inplogad! Plogaren hade byggt in min bil i ett snö rum! Blir så förbannad! Inte har jag en spade heller och Rickard visste inte vart han lagt sin. huuuh!

Så jag står där och sparkar bort snön, stora tunga klumpar dessutom. Folk som går förbi tittar på mig som om jag hade rabies. Kände mig så mobbad! Det var inte ens städdag! Förstår inte varför Stockholmare har så svårt att förstå att man inte ska ploga in andras bilar, förra året så fick vi skotta fram Rickards bil säkert 7-10 gånger och förra året var det ju massor med snö så då blev det höga snöväggar!
Och dom kan ju vika plogen så den blir som ett V så om dom bara ville så skulle dom bara kunna ta all snö och skyffla den rakt fram upp över vändplanen och sen ut på gräsmattan!

Vet inte om det märks men jag känner att jag hyser ett liitet agg mot Stockholms Stad´s plogare!








Idag har jag bokat tvättid, vi har ju en egen här hemma men jag tänkte att jag skulle tvätta allting jag hittar + att jag har en massa sängkläder. Och eftersom vi inte ha en torktumlare så tar det ju sån tid med tanke på att man måste vänta 1-2 dagar på att kläderna torkar innan man kan slänga in en ny tvätt. Så jag gör det lätt och bekvämt, tvättar allting på en dag sen är det klart. Så här innan jul vill man ju inte behöva tänka på tvätten varje dag! hahah



Vi höres lite senare, Puss hej!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!