Galen kväll!

Igår var det en riktigt galen kväll, vi var fruktansvärt underbemannade och det var onsdag efter löning och det var en stor fest ute i Värmdö. Det slutade med att jag fick lov att ringa till Maria och be henne snällt att komma in och jobba och det gjorde hon, hon var här från 00:30 till kl 04.

Så Maria, du får dagens ros för din underbara insats, vi hade inte klarat natten utan dig!




Sen hade jag lite spionarbete inatt också.
Det var en kille som ringde in som vi kan kalla "Max", han hade glömt sin Iphone i en av våra bilar så jag ringde till bilen man han hittade ingen. Max hade försökt att ringa sin mobil utan lycka. Så jag prövade att ringa den igen utifall att den skulle börja lysa nu när föraren letade efter den.
MEN då svarar en kille i telefonen och jag frågar vem jag pratar med, vart han hittade mobilen och vart dom är nu. Jag säger att jag tänker skicka fram en taxi som kan hämta upp mobilen men han låter lite oseriös så jag tvekar lite på om han kommer att vara kvar eller inte. Men jag ringer tillbaka till Max och berättar att jag har pratat med han som har hans mobil och Max vill att vi skickar fram en bil som sen kör den till honom. Ha bodde i Igelboda, Nacka och mobilen var i Åkersberga, det är en körning på ca 1000:-.

Max blev väldigt glad och tacksam för all hjälp. Det är så roligt när man känner att man kan hjälpa någon och inte bara skicka iväg en taxi till folk.

Så det var min dagens goda gärning. Fällströmarna var on fire igår!


Idag har jag bara vaknat och gått till jobbet igen. Det är min sista natt denna vecka och det går itne att beskriva glädjen!
Imorgon ska jag träffa Anna, tror vi ska gå på bio men Anna vill se en svensk film och det är ju inte my cup of tea. Men det finns ju popcorn så jag tror att det blir bra ändå. : )


Nu ska jag äta lunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!