Morgontankar

Nu när jag sitter här och börjar bli lite tröttare så går jag runt på olika sidor och tittar för att fördriva tiden och då stöter jag på detta:




Och jag blir lite arg! Detta uppkom alltså 1910, det är 101 år sen, 101 år sen!
Jag förstår varför det kan ha behövts en kvinnodag då på den tiden för kvinnorna hade inte mycket "värde" och vi behövde ett sätt att säga ifrån för att få fram jämlikheten. Men är det inte ganska bra jämlikhet i Sverige idag?
Ja visst detta är ju INTERNATIONELLA dagen men jag har hört så mycket debatter på sista tiden om detta och alla tokiga feminister makes no seans! Det känns som att dom inte kommer att bli nöjda förrän kvinnorna styr världen men inte bara det utan alla kvinnor måste också tänka på samma sätt. Det här med fritt val kan dom ju sätta sig på för det stämmer ju inte. Såg nyss en debatt om att många mammor vill bli hemmafruar och gissa om feministerna blev tokiga! Dom skrek om att det var att gå ett steg tillbaka i tiden och att det var kvinnoförtryck med mera. Men om KVINNORNA själv har VALT det så borde väl det vara ok? Med tanke på att det feministerna vill ha jämlikhet så att alla kan välja själva vad dom vill göra med deras liv. Det känns som att det bara är ok för karriär-kvinnor att få välja karriären före familj och inte tvärt om.

Jag hoppas att ni kan förstå lite vad jag vill säga. Trött och dyslexi går inte ihop. Tacka vet jag "kontrollera stavning)
Jag är alltså inte arg på Internationella kvinnodagen för jag tycker att den kan behövas i vissa länder men här i Sverige känns det som att Jämlikheten har gått till en helt ny nivå som man behöver hitta ett nytt ord för. Det står inte för samma sak längre.


Jaja nu har jag sagt min morgonpredikan så nu ska jag krypa ner i sängen och försöka sova.




Sleep tight and don't let the bedbugs bite





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!